Til top 
Forbrugerforhold
Formålet med temaet forbrugerforhold er, at du får en indsigt i, hvilke psykologiske , økonomiske og fysiske forhold, der har betydning for kundernes valg af varer og serviceydelser.
Målet med temaet er derfor, at du lærer om, hvordan behov og købeevne påvirker den mængde og de typer af varer, som vi køber. Desuden vil du lære om, hvordan vores købe- og forbrugsvaner påvirker salgssektoren og servicesektoren .
Dine tanker og overvejelser omkring varer og serviceydelser.
Hvordan du vil bruge dine penge på varer og serviceydelser.
Hvad skal du og din krop have for at kunne "leve".
Du har meget slik du gerne vil købe, men du har kun 20 kr., så din købeevne er ikke stor.
Altså, hvor meget kan du købe for de penge du har. Du kan vælge, og så kan du måske få mere end du håbede.
Er et ord der skal få dig til at tænke på én gang på alle mennesker og butikker, der sælger varer.
Er et ord der skal få dig til at tænke på én gang på alle mennesker og butikker, der sælger serviceydelser. Du ved, det som du ikke kan røre, f.eks. en klipning hos en frisør.