Emne

Hvad er det?

Hvad bruger man det til?

Introduktion

Præsentation af programmet, brugerfladen og de almindeligste animationsteknikker. FLA og SWF
Læs mere...

Kom godt igang med programmet

Se instruktionsvideo

Classic tween

En animation hvor figurer bevæge sig efter lige linier.
Læs mere...

En simpel med dog grundlæggende teknik -at flytte en figur fra et sted til et andet

Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Motion Tween

En animation med bløde kurver. Du kan rette i kurverne ved hjælp af Bezirhåndtag.
Læs mere...
Ikke alt her i verden bevæger sig i lige linier, lav en bold der hopper med bløde kurver
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Shape tween

Fra én facon til en anden. Enkle figurer og tekst kan skifte form.
Læs mere...

Animation af f. eks.et logo
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Tekst

Tekst er pr. default Symbols og skal behandles som sådan.
Læs mere...
Tekst er ganske anvendeligt hvis man gerne vil fortælle noget
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Video

FlashVideo (FLV) er et meget udbredt videoformat til Internettet.

Læs mere...

Instruktionsvideoerne til dette kursus er f.eks. Flash video...
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Import af billeder

Flash læser de gængse billedformater JPG, GIF og PNG

Læs mere...

Lav film baseret på fotos eller kombiner fotos og tegnede elementer

Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel

Movie Clip

En filmsekvens der anvender en selvstændig Timeline uafhængig af selve hovedfilmen.

Læs mere...

Mindre sekvenser i filmen laves seperat som Movie Clip, skaber mere dynamik og interaktivitet
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Classic
Motion Guide

Tegn selv en sti som en figur skal følge.

Læs mere...

Få en sommerfugl til at flyve efter en sti du selv bestemmer

Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Buttons

Hvis brugeren skal lege med, skal der interaktivitet til. Det kan være i form af knapper.

Læs mere...

Link til andre websider, til f.eks. til at styre afviklingen af din film
Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Actionscript

Programmér en knap med Actionscript 3.0

Læs mere...

Actionscript er grundlaget for interaktiviteten i en Flash film, gør dit, gør dat...

Se instruktionsvideo Hent opgaven Navigationsseddel Se eksempel

Afsluttende
opgave

Du afslutter kurset med at fremstille en flashfilm, hvor du anvender de gennemgåede funktioner.

Prøv kræfter med programmet og din kreativitet, lav en film!

hent opgaven Se eksempel